Eten bij het restaurant van onze taxi chauffeur - Reisverslag uit Santa Cruz de la Sierra, Bolivia van Koen en Mariska - WaarBenJij.nu Eten bij het restaurant van onze taxi chauffeur - Reisverslag uit Santa Cruz de la Sierra, Bolivia van Koen en Mariska - WaarBenJij.nu

Eten bij het restaurant van onze taxi chauffeur

Door: mariskaenkoen

Blijf op de hoogte en volg Koen en Mariska

09 Juni 2010 | Bolivia, Santa Cruz de la Sierra

Vandaag hadden we afgesproken om bij onze chauffeur/gids en zijn vrouw te gaan eten. Zijn vrouw heeft een restaurantje opgezet in de jaren 80. En het is echt een familiebedrijfje aan huis.

We kwamen eraan en het zag er allemaal heel netjes en vrolijk uit. Zeker voor Boliviaanse begrippen. We werden van harte welkom geheten. En aan een tafel neergezet, waar een bordje gereserveerd op lag.

Janet kreeg een soort groente vermicellisoep met kip. En ons 1ste hoofdgerecht was typisch Boliviaans. Een soort prutje met ui, aardappel, saus en varkensvlees. Koen heeft heerlijk zitten eten en ik was erg blij dat Janet mij wilde helpen met opeten. Het prutje vond ik wel lekker, maar het vlees helaas niet.

Als 2de hoofdgerecht kregen we hete kip. Dit was zo mals, dat het van het bot afviel. Ook dit keer at Janet samen met mij, alleen vond ik het nu zelf wel lekker. Het was erg gezellig.

We hebben ze oer-Hollandse stroopwafels gegeven en een typisch delfts blauw doosje om hun te bedanken. Dat vonden ze erg leuk. Ze bleven vertellen hoe ze het waardeerden. Je zou bijna denken dat we ze een koelkast cadeau hadden gedaan :-)

Verder was het vandaag wederom een schitterende dag (de weerberichten deden anders geloven). Dus Janet en Koen zijn weer het zwembad ingedoken. Ook de andere koppels waren er, dus dolle pret met zijn allen.

Vanochtend hebben we een masker geknutseld en papieren kleedjes geknipt. Janet denkt nu dat ze kan toveren en vond het erg mooi. Ze liep zelfs met haar masker naar buiten.

Ze ligt vanaf 19u in diepe rust en slaapt vast weer tot de volgende ochtend. Wij gaan ook maar eens een keer vroeg naar bed. Even een beetje bijslapen.

Welterusten allemaal,
Koen, Maris en Janet

DINNER AT OUR TAXI DRIVERS RESTAURANT

Today we agreed that we would eat with our driver / guide and his wife. His wife has set up a restaurant in the 80ies. And it is truly a family business at home.

We came there and it all looked very neat and cheerful. Especially for Bolivian concepts. We were warmly welcomed. And put down at a table where a plate with reserved was on.

Janet had a vegetable noodle soup with chicken. And our first main course was typical Bolivian. A kind of stew with onion, potato (black), pork and sauce. Koen has had a good meal and I was very pleased that Janet wanted to help me eat. The stew I found it tasty, but unfortunately not the meat.

As a second main course we got hot chicken. This was so tender that it fell off the bone. Again Janet ate with me, however this one I liked myself as well. It was very nice.

We've given typically Dutch stroopwafels and a typical delft blue box for their thanks. They found it very nice. They kept telling how she appreciated it. You'd think we had given them a fridge as gift :-)

It was a beautiful day again today (the weather did believe otherwise). So Janet and Koen have dived into the pool again. The other couples were there as well, so are all great fun.

This morning we made a mask and a paper cloth. Janet thinks she can do magic now and found it very beautiful. She even walked out with her mask.

At 19h Janet fell into sleep again untill the next morning. We even go to bed early for once. Just a little extra sleep.

Good night all,
Koen, Maris and Janet

• 10 Juni 2010 - 07:28

Joke En Bert:

mooi dat een kind nog onder de indruk is van papier en knutselen in deze tijd van computers,heerlijk vinden wij dat,wie de man achter het masker is,is voor ons erg moeilijk om te ontdekken.hoe kan eenvoud zoals bij de taxichauffeur en zijn vrouw toch heerlijk en mooi zijn,daar kunnen wij nog van leren blij zijn met minder,groetjes en kusjes mamma en pappa

• 10 Juni 2010 - 07:38

Ciska:

Dit klinkt eg gezellig zo. En ze hadden er wel eenw erk van gemaakt van het eten zeg, leuk hoor.
    Hopelijk blijft het zo lekker bij jullie, heerlijk in het zwembad.

groetjes Ciska

• 10 Juni 2010 - 18:19

Marc En Elly:

Koen komt met het masker zo uit een horrorfilm, haha. Hier is de zomer weer erg Hollands. Redelijke temperatuur (net boven 20), soms een zonnetje en soms een buitje. Jullie hoeven volgens mij nog even niet jaloers te zijn. Elly en ik zijn met de laatste zware (werk)loodjes bezig voor de vakantie. De caravan heeft net een beurt gehad, dus het aftellen is begonnen: nog twee weken voor 2 1/2 weekje vakantie. Meer zit er niet in omdat het nu definitief is dat ik met de auto naar Japan (Tokio) ga. In september en oktober in 6 weken naar Tokio rijden. Tja, dan heb je geen vakantiedagen meer over, zeg maar ;-) Details volgen later.

Veel plezier!

Groetjes, Marc en Elly

• 11 Juni 2010 - 19:46

Janet:

Hoi hoi!
    Even een berichtje om te laten weten dat we regelmatig even checken hoe het met jullie gaat. Fijn steeds van die positieve verhalen te lezen!
    Hartelijke groet, ook van Leendert!
    Janet

• 12 Juni 2010 - 16:20

Angie:

Dat was een lekker etentje behalve het varkensvlees dan.
    haha Janet de toverfee leuk hoor dat knutselen.

Mijn moeder heeft de kaart ontvangen nog bedankt daarvoor.

Dolfinarium was heel leuk :) En het weer was ook goed soms een beetje miezer regen maar het was wel warm.Er was ook een nieuwe show de droomwens met dolfijnen was erg mooi om te zien :)

Maandag moet Nederlands elftal voetballen (Wk) ben benieuwd hup holland hup ;)