De Botanische Tuinen - Reisverslag uit Santa Cruz de la Sierra, Bolivia van Koen en Mariska - WaarBenJij.nu De Botanische Tuinen - Reisverslag uit Santa Cruz de la Sierra, Bolivia van Koen en Mariska - WaarBenJij.nu

De Botanische Tuinen

Door: mariskaenkoen

Blijf op de hoogte en volg Koen en Mariska

29 Juni 2010 | Bolivia, Santa Cruz de la Sierra

Beste allemaal,

Vandaag zijn we met zijn drieën naar de botanische tuinen geweest. Een van onze laatste uitstapjes hier. De tuinen bevinden zich aan de andere kant van Santa Cruz, dus eerst een half uurtje door de stad heen.

Vervolgens de entree :-) Janet en de taxichauffeur waren gratis dus we betaalden maar voor 2 personen. De entree p.p. is 3 bolivianos (30 cent)...

De botanische tuinen zijn gigantisch en geven een indruk van de natuur in de provincie Santa Cruz (10x zo groot als Nederland). We hebben struisvogels gezien die gewoon losliepen. Van een afstandje vond Janet ze natuurlijk leuk, maar toen ze dichterbij kwamen was het toch wel even schrikken.

Na de struisvogels liepen we de jungle in en hebben we onderweg nog een grote uitkijktoren gezien en een cactus tuin. Ongelooflijk hoeveel soorten bomen en planten er zijn, jammer genoeg niet teveel bloemen omdat het winter is (het was echter wel 25 graden...)

Van daaruit zijn we naar het meer gelopen. Janet en Koen zijn naar beneden gegaan en hebben een rondje om het meer gedaan. Ze hebben oog in oog gestaan met een aantal krokodillen waarbij eentje op een afstand van nog geen drie meter. En ook nog een babykrokodilletje gefilmd. En dat zonder hekken!!

Janet vind krokodillen minder eng dan struisvogels en moest van een afstand aan Mariska laten weten dat er een babykrokodil was. MAMA EEN BABYKROKODILLO!!!! Het hele park kon meegenieten. Ach er waren toch maar drie andere bezoekers.

Er was ook nog een speeltuin en een indoor tuin, waar wel mooie bloemen waren. En een waterval.

In de avond zijn we nog uit eten gegaan in het restaurant van het hotel. Ook hebben we één van de koffers al ingepakt om even een idee te hebben hoeveel we meenemen naar NL. Snel gewogen bij de sportschool, want dat is de enigste weegschaal die er is :-).

Morgen misschien naar een grote markt om nog wat laatste dingetjes te kopen. En verder lekker rustig aan. Nu bijna bedtijd, dus welterusten.

Mariska, Koen en Janet

• 30 Juni 2010 - 11:37

Joke En Bert:

lekker nog even van de mooie natuur genieten met ze 3,dan nog 4 nachtjes slapen en jullie gaan aan de terug reis beginnen,groetjes en kusjes mamma en pappa

• 30 Juni 2010 - 19:44

Wennie En René:

dag allemaal,heel goed om zo nog even ontspannen te genieten van de mooie natuur. Janet geniet ook met volle teugen. wij zijn inmiddels in het Ahrdal neergestreken, net onder Bonn. prachtige wijnstreek, mooie bergen en bossen, maar warm, plm. 32 gr. C.
    groetjes en tot op schiphol.
    oma Wennie en opa René