Vandaag Vaderdag - Reisverslag uit Santa Cruz de la Sierra, Bolivia van Koen en Mariska - WaarBenJij.nu Vandaag Vaderdag - Reisverslag uit Santa Cruz de la Sierra, Bolivia van Koen en Mariska - WaarBenJij.nu

Vandaag Vaderdag

Door: mariskaenkoen

Blijf op de hoogte en volg Koen en Mariska

20 Juni 2010 | Bolivia, Santa Cruz de la Sierra

Vandaag de Nederlandse Vaderdag gevierd. De Boliviaanse Vaderdag is allang geweest (namelijk 19 maart 2010). We hebben lekker uitgeslapen en vanochtend rustig aan gedaan. Janet had voor papa een mooie kaart gemaakt met hartjes erop. En zat dat gisteravond met mama te maken. Onder hard gefluister sssttt niet vertellen aan papa. Koen liep een paar keer langs en Janet bleef zeggen sssttt geheimpje niet zeggen haha. Dus de verrassing was erg groot voor Koen vanochtend :-)

We hebben koffie gedronken op het terras bij het hotel. En een tijdje gezellig met het Spaanse koppel zitten kletsen. Daarna met zijn allen naar de Chinees voor een lekkere en gezellige lunch.

Toen we terug kwamen was het behoorlijk warm geworden. Dus even wat spullen gepakt en wat gedronken. En toen met Janet naar het zwembad gelopen. We moeten nu echt goed opletten, want ze zou er zo inspringen. Ze heeft echt grote lol in het zwembad en probeert op haar manier rond te zwemmen. Erg leuk om te zien.

Ook met beide opa en oma's op de videochat gezeten. Wat erg leuk was, maar wel moeilijker te verstaan, omdat wij buiten zaten. Janet bleef lekker doorspelen met water. Ze zei wel even gedag, maar emmertjes en gieters zijn op zo'n moment leuker. Tja dat kan gebeuren.

Lekker een warme douche genomen en alle grassprietjes afgespoeld. En simpel wat broodjes gegeten. Aangezien Janet behoorlijk moe was, ligt ze al te slapen vanaf 18.30.

Gisteren ook een leuke dag gehad. We waren naar de plaza in het centrum gegaan. Hebben daar 's ochtends koffie gedronken. En daarna een stuk gewandeld. Tevens geslaagd voor schoenen voor Mariska (bij Bata). De ballerina's uit Nederland zijn echt op. Kunnen helaas niet goed tegen de keien en uitsteeksels op straat.

Daarna naar Bocadely Kids. Waar Janet heerlijk kon spelen. En we een privé etage hadden. Aangezien er verder niemand aanwezig was. Gelijk geluncht, want tja dat moet toch ook gebeuren. Weer gewandeld en toen met de taxi terug, dus de dag vloog voorbij.

Morgen lekker rustig aan. Het is dan een feestdag hier. Dus er zullen veel dingen gesloten zijn. Tot zover onze update. We hopen gauw meer te kunnen vertellen over onze procedure.

Groetjes Koen, Mariska en Janet

TODAY IT'S FATHER'S DAY

Today the Dutch celebrated Father's Day. The Bolivian Father's Day has long been (ie March 19, 2010). We slept long this morning. Janet had a nice map made for dad with hearts on it. And she made it night last night with mom. Under hard whisper sssttt not tell Dad. Koen walked past a few times and Janet kept saying sssttt secret not say haha. So the surprise was very big for Koen this morning :-)

We have coffee on the terrace at the hotel. And we sat there a while and chatted nicely with a Spanish couple. Then we went with all of us to the Chinese for a nice and cozy lunch.

When we came back it was pretty hot here. So we packed some stuff and something to drink. And we went with Janet to the pool. We should really pay attention now, becuase she would just jump in nowadays. She really has great fun in the pool and tries to swim her way around. Very nice to see.

Even with both grandfathers and grandmothers on the video chat. Which was fun, but difficult to understand because we were outside. Janet was good by playing with water. She did say hello, but buckets and watering cans are a fun time. Well it can happen.

A nice hot shower and washed all the blades of grass. Ate simple, we had some bread. Since Janet was pretty tired, she already went sleeping at 18.30.

Yesterday was a nice day as well. We went to the plaza in the center. Have there morning coffee. And then walked a lot. Also we bought shoes for Mariska (at Bata). The ballerinas are really from the Netherlands. Unfortunately not against rocks and protrusions on the street.

Then to Bocadely Kids. Where Janet had a wonderful play. And we had a private floor. Since no one else was present. We also had lunch there as that needs to happen as well offcourse. And then walked back to the taxi, so the days flew by.

Easy morning tomorrow. It is a holiday here. So there will be many things closed. So our update. We hope soon to tell more about our process.

Greetings Koen, Mariska and Janet

• 21 Juni 2010 - 08:05

Joke En Bert :

leuk en fijn dat het allemaal goed gaat iets minder stress van papieren en ambtenarij,fijn om dan te kunnen ontspannen,groetjes en kusjes mamma en pappa

• 21 Juni 2010 - 16:52

Ciska:

Leuk om te lezen dat jullie eindelijk ook aan wat ontspannende dingen toe komen nu.

En hoe was de feestdag vandaag?

groetjes Ciska

• 23 Juni 2010 - 12:11

Stella:

Hallo allemaal, weer terug uit Spanje waar het perfect weer was!Na een bezoek aan de markt kan Janet voortaan als echte spaanse senorita door het leven, alleen ik hoop ook op spaanse passende schoenen!
    Fijn te lezen dat jullie al een beetje aan de terugreis kunnen denken.
    Saludos para todos y besitos!
    Stella

• 23 Juni 2010 - 20:16

Cor:

Hallo Mariska, Koen en Janet,

heel blij willen wij jullie laten weten dat Janet een klein neefje heeft gekregen, Paul en Karlijn hebben een zoon, STEF, 8 pond.

Lieve groet Cor.

• 23 Juni 2010 - 20:24

Koen, Maris En Janet:

Pap en mam: inderdaad lekker om even te kunnen relaxen. Nu de grootste rompslomp achter de rug is.

Ciska: De feestdag hebben we weinig van mee gekregen :-)

Stella: Alvast hartelijk bedankt voor de Spaanse jurk. Heel erg leuk. Weten zeker dat Janet het geweldig zal vinden.

Cor: Van harte gefeliciteerd met jullie kleinzoon. We hopen dat alles goed gegaan is. En wensen hun veel geluk. Maar we zullen ze uiteraard zelf ook nog even mailen.